Interval Training

Of je de interval training nu extensief of intensief aanpakt, beide zijn in zekere zin moeilijk te noemen. Onze ervaring heeft geleerd dat veel atleten veelal dezelfde fout maten. Intervallen wordt vaak gezien als ‘gewoon hard gaan’, maar stel jezelf eens de vraag hoe hard je gaat op een 100-tje en wat je doet bij een 1000-tje… Welk tempo heb je de eerste herhaling en welke bij de laatste? Is het tempo optimaal; qua intensiteit en qua trainingsdoel?

Regelmatig organiseren wij een Coopertest. Deze maximaal test is een uitstekende methode om uit te rekenen welk tempo jij zou moeten lopen in jouw interval training. Maar zoals gezegd, een goede interval is moeilijk. Je bent dan ook niet klaar met het onthouden van één enkel getalletje. We kennen namelijk drie afstand-principes: de korte (100-400), midden-lange (400-1000) en lange afstand (1000-1600). Verrassing: iedere afstand heeft zijn een eigen tempo!

Het is niet perse nodig om eerst een Coopertest bij Runiversity te doen alvorens je bij ons komt intervallen. Ben je nieuw bij ons, dan stellen we je vragen waardoor we een referentie kunnen stellen en jij de training goed kunt afleggen. Weest gerust, we houden je tijdens de training echt wel in de gaten en geven je instructies zodat jij jezelf niet voorbij loopt.

De interval training is open voor deelname. Je kunt je per les inschrijven. De inhoud van de training is afgestemd op de doelen van de Ambassador atleten.

vrijdag 25 januari
19:00

Nu inschrijven –>