Goed zijn is een keuze.


Runiversity is een hardloopgroep in Arnhem. Je kunt bij ons terecht voor specifieke hardlooptraining, de Coopertest, Veldtest, berekenen van hartslagzones, een loopstijlanalyse, personal training en afvalbegeleiding. In onze trainingen staat een persoonlijke aanpak centraal en werken de professioneel opgeleide trainers op basis van jouw eigen ambities aan jouw persoonlijke doelstelling.


Taille omtrek meten

Met onderstaande rekentools kun je jouw taille omtrek berekenen en beoordelen. Personen met een te grote taille omtrek hebben een verhoogde kans op hart- en vaatziekten. Bereken ook jouw Body Mass Index en gebruik deze rekentool om jouw vetpercentage te berekenen.


Tailleomtrek

Meet met een meetlint je taille tussen de onderste rib en de bovenkant van het heupbeen. Hierbij mag je het meetlint niet te strak aantrekken.

Vrouwen
< 80 cm Gezond
80 - 88 cm Verhoogd risico
> 88 cm Sterk verhoogd risico

Mannen
< 94 cm Gezond
94 - 102 cm Verhoogd risico
> 102 cm Sterk verhoogd risico

Waist-Hip-Ratio (WHR)

Mensen met vetophoping rond de buik lopen meer risico op hart- en vaatziekten dan iemand met vet rond de heupen. Met onderstaande rekentol behaal je de WHR waarmee je kunt bepalen of je een verhoogd risico hebt of niet.

Wat is je tailleomtrek?


Wat is je heupomtrek?




Je Waist Hip Ratio is:

Vrouwen
< 0.80 Gezond
0.81 - 0.85 Verhoogd risico
> 0.85 Sterk verhoogd risico

Mannen
< 0.95 Gezond
0.96 - 1.0 Verhoogd risico
> 1.0 Sterk verhoogd risico

Waist-Height-Ratio (WHtR)

Een derde manier om te bepalen of je een verhoogde kans hebt op hart- en vaatziekten is de WHtR methode. Hiervoor neem je je tailleomtrek en deel je deze door je lichaamslengte.

Wat is je tailleomtrek?


Wat is je lichaamslengte?




Je Waist Height Ratio is:


Vrouwen
< dan 0.49 Gezond
0.50 - 0.53 Verhoogd risico
> 0.54 Sterk verhoogd risico

Mannen
< 0.53 Gezond
0.54 - 0.57 Verhoogd risico
> 0.58 Sterk verhoogd risico
TOP