Goed zijn is een keuze.


Runiversity is een hardloopgroep in Arnhem. Je kunt bij ons terecht voor specifieke hardlooptraining, de Coopertest, Veldtest, berekenen van hartslagzones, een loopstijlanalyse, personal training en afvalbegeleiding. In onze trainingen staat een persoonlijke aanpak centraal en werken de professioneel opgeleide trainers op basis van jouw eigen ambities aan jouw persoonlijke doelstelling.


Vetmassa en vetvrije massa berekenen

Wanneer je vetpercentage bekend is kun je ook jouw vetmassa en vetvrije massa berekenen. Je vetvrije massa is je lichaamsgewicht verminderd met je vetmassa. Als je dit weet kun je vervolgens berekenen hoeveel vet je kwijt moet raken om een bepaald vetpercentage te bereiken.

Is jouw vetpercentage nog niet bekend? Gebruik dan de rekentool Vetpercentage Berekenen.

Voorbeeld

Je weegt 70kg en je heb een vetpercentage van 20%. Dit percentage wil je verlagen naar 15%.
- Jouw huidige vetmassa is 14kg (70*20%).
- Het vetvrije massa is dus 56kg (70-14).
- Die 56kg moet 85% procent van het lichaamsgewicht worden.
- 1 procent is 0,66kg (56/85); 15% is 9,9kg (15*0,66).
- Je moet dan 4,1kg vet kwijtraken (14-9,9).

Opmerking
Je vetvrije massa mag niet afnemen omdat het onder andere ten koste gaat van spierweefsel.


Wat is jouw huidige gewicht?
(decimaal met punt)
Wat is jouw huidige vetpercentage?
(decimaal met punt)
Naar welk vetpercentage streef je?
(decimaal met punt)



Jouw huidige vetmassa is:

Jouw huidige vetvrije massa is:

Het streef vetmassa is:

Te verliezen vetmassa:

TOP